• ЗА НАС
    • УКАЗАНИЯ КЪМ АВТОРИТЕ
  • АРХИВ
  • НАУЧНИ СЪОБЩЕНИЯ
  • ОПЕРАТИВНА КРИТИКА
  • ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

 BG / ENG

  • ЗА НАС
    • УКАЗАНИЯ КЪМ АВТОРИТЕ
  • АРХИВ
  • НАУЧНИ СЪОБЩЕНИЯ
  • ОПЕРАТИВНА КРИТИКА
  • ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Петко Танчев

ВЪЗНИКВАНЕ И РАЗВИТИЕ НА ИНСТРУМЕНТИТЕ ЗА ВИЗУАЛНО ПРОГРАМИРАНЕ КАТО СРЕДА ЗА ЕКСПЕРИМЕНТИ С НОВИ МЕДИИ

Резюме

Докторантската публикация проследява няколко основни събития, които водят до появата на инструментите за визуално програмиране в изкуството на XX век. Без да претендира за абсолютна изчерпателност, текстът въвежда в проблематиката и възможностите на тези нови изразни средства. Първата част описва как технологиите и идеите от началото на века променят завинаги света на изкуството. Засегнати са някои важни културно-исторически процеси, като появата на фотографията и киното и възникването на концептуалното изкуство, Дада и Флуксус. Няколко години по-късно се случва дигиталната революция. Компютърният хардуер и софтуер навлизат във всички сфери на съвременния живот. Тук текстът се фокусира върху някои по-интересни концепции и термини от света на ранното дигитално изкуство, като науката кибернетика, изобретяването на потребителския интерфейс и понятия като хипертекст и виртуалност. Компютърът бързо се превръща в артистично средство и художниците започват да експериментират с дигитални структури и нови медии. Тази среда води до появата на техниката визуално програмиране, която дава още възможности за създаване и управление на художествено съдържание. В края на публикацията е описан и конкретен пример в работата със софтуерната платформа TouchDesigner. Текстът завършва с описание на логическите принципи във визуалното програмиране, които създават една своеобразна връзка между физическата и виртуалната реалност.
виж цялата статия >>

Десислава Зафирова

ПОТРЕБИТЕЛИ, ЦЕНИТЕЛИ, КОЛЕКЦИОНЕРИ – ОСНОВНИ ДЕФИНИЦИИ

Портрет на купувача на произведения на изкуството

Резюме

Настоящата статия е опит за идентифициране рамките на пазара на съвременно изкуство в България, очертавайки образа на видовете потребители. Изследването е обосновано на база събрана информация от количествена анкета на типични потребители на изкуството в България. Целта е да се идентифицират спецификите на тукашния опит и да се направи сравнителен анализ на вече установената практика в Америка, като по този начин се очертаe един от факторите, влияещи на съвременното изкуство.
виж цялата статия >>

Споделяне

КОНТАКТИ

izkustvo_i_kritika@nha.bg

УКАЗАНИЯ КЪМ АВТОРИТЕ

Материалите да се изпращат на електронен адрес:
izkustvo_i_kritika@nha.bg

За допълнителни подробности прочетете тук >>

© ИЗКУСТВО И КРИТИКА  2020 ISSN 1313-7859
Национална художествена академия